Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, November 10, 2013

DOSAKU DAHULU

DOSAKU DAHULU

Dosa yang lalu
kini merantaiku
membelenggu
menghambat hatiku
terbayang titik-titik hitam
yang aku lakukan
terhadapmu.

Kesucianmu
pernah aku jamu
dengan rela
atas nama cinta
engkau berikan
kepadaku
pengorbanan diri.

Habis madu
sepahnya aku buang
berbulan gelumang
bagaikan suami isteri
tanpa ikatan
engkau aku tinggalkan
setelah membusut perutmu.

Kini dikau kembali
membawa bukti
menagih segala janji
setelah melata
engkau mencari dan cuba
menjejaki langkahku

dan kini
setelah sepuluh tahun berlalu
aku, engkau ketemui

bersama anak yang engkau pimpin
benar-benar, seiras wajahku
tidak mampu aku nafikan
lagi.

Ya Allah!...ampunilah dosaku.

Sazalee Sulaiman ... 07/11/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment