Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, November 10, 2013

~~Untuk Kesekian Kalinya~~

~~Untuk Kesekian Kalinya~~

Meranya dan menggagau
meraban mencabut rumpaian berlumut
bersalut lumuran dosa di jasad kaku bernyawa
biarpun jerutannya meradak-radak
merodok segenap saraf dan tunjang rasa
dan untuk kesekian kalinya
kurebah jua dalam pelukan pelosok luka
bersama nyeri yang menggigit tangkai hati...

Tetapi,
bersama sisa semangat nian tipis
kugagahi jua untuk meracun
cambahan lalang di tubiran jiwa
menghakis sepi-sepi yang berbauran derita
lantas meredih menanam semaian benih harapan
di tanah tandus perasaan
dan untuk kesekian kalinya
sendu menampar lubuk jiwa
lalu aku terkedu
rupanya tuaianku 'tak mampu dituai lagi
kerna telah musnah dan hancur
bersama impian yang lebur...

Dan untuk kesekian kalinya
kucuba berlalu pergi bersama sedetik kenangan silam
tetapi langkahku tersadung lagi
maka tergulinglah aku, meracaulah aku
tersembamlah aku menyembah bumi
dalam rintihan pilu...

Dan untuk kesekian kalinya
aku pasrah !
kudratku tiada lagi
maka izinkanku mengucap salam akhir
kerna,
aku ingin menuju ke satu garis pengakhiran
pengakiran satu episod derita jiwa nan lara...

~Vivianurazura~
071113 17:10 Lumut,Perak.

No comments:

Post a Comment