Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, November 11, 2013

~~TOPENG HIPOKRIT~~

~~TOPENG HIPOKRIT~~

Deburan cinta itu membadai hatiku
kasihmu yang telah kurasakan sirna
perlahan-lahan makin menjauh dariku
hangatnya cinta itu
membakar seluruh rongga nafasku
sehingga dirimu acapkali hilang dari ingatanku.

Aku lupa di mana tempatku
aku lupa siapa aku kepadamu
tatkala cinta itu semakin menerobos segenap sarafku
aku lupa amanah di pundakku
bilamana aku hanyut dalam asyiknya cinta itu
aku terlupa duniaku yang telah termazhab untukmu
disaat aku dirangkul ke dalam pelukan cinta itu
aku hanyut dalam desahan asmara cinta itu
sehingga aku berpaling jauh darimu.

Dua tahun telah berlalu
tanpa kau sedari hatiku kini telah ada cinta yang baru
tanpa kau ketahui ada cinta lain yang terpasak di hatiku
aku tahu melaut dosaku terhadapmu
aku tahu hinanya perlakuanku
namun aku serasa tidak mampu meninggalkan cinta itu
kerana cinta itu terlalu mengasyikkanku
kerana cinta itu mengkhayalkan aku.

Ahhh!!!
hipokritkan dunia aku?
berpura seolah setia kepadamu
sedangkan hatiku bukan lagi milikmu
jasadku ada denganmu
sedangkan rohku mendambakan cinta itu
saban malam aku berbaring di sisimu
sedangkan aku membayangkan
kuberbaring dengan cinta itu.

Terkadang aku merenungi wajahmu
yang tenang dalam lena sambil memelukku
hatiku terasa disayat sembilu
kerna kau begitu ikhlas menyintai dan menyayangiku
walhal aku cuma melakonkan babak dan adegan
agar kau tidak perasan
aku manusia bertopengkan syaitan!!!

Jauh di sudut hati kecilku
aku ingin berpaling dari cinta itu
lalu kembali kepadamu
kembali menyayangimu
kembali mencintaimu
kembali setia kepadamu
seperti dua belas tahun dahulu
seperti sebelum cinta itu menjengah dalam hidupku,
namun bisikkan di telingaku bertingkahan
jiwaku menahan
hatiku tidak tertahan
untuk mengucapkan kata perpisahan
pada cinta itu, cinta yang penuh larangan.

Lalu aku kembali menjadi seperti ini
berpaling dari yang halal
lantas meratah yang haram
bertopeng setia
sedangkan sudah menempah tiket ke neraka!!!

Maafkan aku
kerana khilaf terhadapmu
maafkan aku
kerana mencemarkan cinta suci yang kau berikan untukku
maafkan aku kerana mencurangimu
Maafkan aku...

~vivianurazura~
101113 04:45 Lumut,Perak.

No comments:

Post a Comment