Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, November 11, 2013

Aku tetap sekeping hati

Aku tetap sekeping hati

Menguis-nguis pasir di gigian pantai, tetapi tidak pula pasti akan tujuan perilaku itu. Nun di sebalik batu-batu itu terjumpai sekeping warkah tanpa tinta. Cumanya, kedapatan goresan dan lakaran jiwa yang semahunya ingin menyatakan sesuatu tentang perihal sekeping hati. Tercari-cari di mana mulanya perihal itu. Cumanya kedengaran suara yang antara ada dan tiada "Aku umpama laut itu. Ada masanya bergelora, ada masanya sayu, ada masanya rindu, ada masanya tertawa kecil, ada masanya perasaan itu di antara dan di kebanyakkan waktu aku tidak kesunyian, kerna terhimpun kesemuanya itu. Aku tetap sekeping hati".

0833am Nov 9 2013
Cucu Raja Gompong AnuarAhmad

No comments:

Post a Comment