Followers

Carian Dalam Blog Ini

Thursday, November 7, 2013

BINTANG

BINTANG

mencorak bintang menjadi terang..ku tak berdaya

aku ingin
ingin aku...
jadi bintang...
menerang malam
bisakah aku..jadi lebih dari bulan..
dalam simbahan gemerlapan
bintang tak pernah
jadi pujaan
pungguk berbunyi bersahut sahutan
hanya untuk bulan
pujangga merindu
menelah bulan...yang selindung dibalik gemawan
biduan berlagu
bulan jadi siulan...
irama mendayu...
bulan jadi dambaan
cemburukah aku?
pada malam suram kelam
tika sinar hanya berbalam
bintang tiada sebersit cahaya
merindukah aku?
pada dunia yang terlena
berbanggakah aku?...
hanya jadi pedoman
nakhoda bahtera kesesatan
mencari arah tuju daratan
bak jambatan
akhirnya...ditinggalkan...
tanpa ucapan..tanpa pesan

MN KL 271013

No comments:

Post a Comment