Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, June 2, 2013

POHON RINDU

POHON RINDU

Mungkin aku tak seindah pelangi
dikala redanya hujanmu
kerana
terkadang aku membuat luka hatimu

Mungkin aku tak segemilang purnama
di gelap malammu
kerana aku hanyalah setitik lentera kecil

Mungkin aku tidaklah setegar karang
yang boleh engkau banggakan
kerana aku adalah sosok rapuh
yang selalu berbicara dengan airmata

Tetapi aku ingin jadi pohon di hari lelahmu
yang akan selalu setia menemanimu
yang akan selalu menantimu
tak peduli di musim hujan dan kemarau

aku...
akulah pohon rindumu
selalu ada di sini
mahu cuba meneduhkanmu
dari segala resah
dari segala gundah
dari segala kehausan rasa

berbicaralah denganku
aku ingin mendengarkan
luahan hatimu

Norlidar
31.5.2013 - 12.15am

No comments:

Post a Comment