Followers

Carian Dalam Blog Ini

Thursday, November 15, 2012

~ Bukan aku ~

~ Bukan aku ~

aku bukan
peradang yang kaukatakan
bukan bagai teledor
menyepertikan tukang abun-abun
juga bukan regisir

aku adalah aku
insan biasa
tabii yang sama
bersikap basa
berkabilan kadangkala

hatiku sengsai
tika kaumenyenggak
tika kau mencemehkan
menyempuk aku ke pinggiran
biarlah aku terpinggir
sekurang-kurangnya aku tahu
nilai cerita ini.

~ itu bukan aku ..fahamilah ~

Sibuta Puisi
15.11.2012
3.30pm
Taman Rimba Templer
Rawang.

# pencerahan #

*peradang = cepat marah
*teledor = tidak menjalankan tanggungjawab
*abun-abun = angan angan
* regiser = pemimpin & penganjur permaianan sendiwara
*berkabilan = berwas-was
*sengsai = sedih benar
*mengenggak = menengking
*mencemeehkan = mengejek
* menyempuk = mencampakkankan sewenang-wenangnya

No comments:

Post a Comment