Followers

Carian Dalam Blog Ini

Thursday, November 29, 2012

Terlanjurkah Aku Mencintaimu

Terlanjurkah Aku Mencintaimu

Dalam gerimis hatiku menghiris
Kenangan lalu mengabit deras bernak fikiranku
Saat bersamamu kini terukir hiba
...
Dalam sendu aku pasrah dirimu menjelma kembali

Mengapa diriku tak bisa melupakan kenangan bersamamu
Bersama susah dan senang dalam segala kemungkinan
Kerana diriku telah berjanji untuk mencintaimu selamanya
Namun sekadar janji yang tak mungkin menjadi realiti

Janjimu padaku sanggup mengharungi
Samudera dalam gelombang menghempas
Tapi ianya sekadar janji yang tiada penghujungnya
Rupanya gerimis mengundang hiba dalam kabus kelam

Kaucalarkan keikhlasan dengan keegoaanmu
Kaumeninggalkan diri ini disaat kasih sayangku mekar
Sakitnya..pedihnya..sampai hatimu
Mengapa diriku yang menjadi mangsa dalam percintaan

Aku akur dengan ketentuan itu
Susah untukku sangkal dugaan menghimpit diriku
Dan kini biarlah aku sendiri meneruskan hidup ini
Bersama hati yang terluka

Ketahuilah menyesalnya diri ini menyintai insan sepertimu
Dengan mudahnya kau melupakan diriku
Izinkan aku dengan relanya mengundurkan diri
Akan aku bawa hati ini jauh darimu

Selamat tinggal cintaku
Kudoakan agar engkau bahagia
Maafkan aku yang terlanjur mencintaimu..

..izasya..

No comments:

Post a Comment