Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, November 18, 2012

~ aku hanya mampu bersimpati ....itulah kekuatan yang aku miliki ~

~ aku hanya mampu bersimpati ....itulah kekuatan yang aku miliki ~

lenamu penuh mimpi ngeri
mimpi yang kini
nyata dan jelas ngerinya
tiada rasa simpati
pada nenek dan datok tua
untuk ayah dan ibu seabad usianya
lelaki serta wanita
anak-anak tidak kira umur
bertempiaran menyelamatkan diri
dari jadi korban atau terkorban

raung dan jeritmu
menjadi bualan sedunia
kutukkan demi kutukkan
hanyalah laungan
sekuat jeritanmu
sekuat itu jugalah kutukkan itu

bom membunuh
bom memusnah
masih digugurkan
tembakan membunuh
tembakan mencederakan
masih dihalakan padamu
bangunan dan rumah musnah
yang rebah berdarah
putus nyawa di pangkuan
tangisan jadi teman

aku hanya mampu bersimpati ....itulah kekuatan yang aku miliki

Sibuta Puisi
17.11.2012
10.33 malam
Kelang Bandar DiRaja

No comments:

Post a Comment