Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, November 24, 2012

~perjalananku~

‎~perjalananku~

Pada awal perjalananku
aku cuba melawan arus
di dalam lautan dalam
banyak rintangan kutempuhi
aku dapat melawan arus
walaupun gelombang badai
melanda..

aku tekadkan perjalananku
walaupun beribu batu nautika
aku tidak berbekalkan apa-apa
hanya jati diri ilmu dipelajari
bukan teori tapi amaliku
perolehi..

aku cuba lakukan apaku perolehi
bukan satu tapi dua bukan dua
tapi tiga..

aku tidak pernah kenal waktu
aku tidak pernah kenal malam
ataupun siang
aku tidak pernah kenal penat
mahupun lelah..

perjalananku kini terhenti
aku perlu tabahkan hati
melawan emosi dalam diri
untuk perbaiki perjalananku ini..

aku bagaikan lemas
bukan lemas di lautan
tapiku lemas di daratan
akanku terus perjalanan ini
perjalananku masih panjang
aku tidak akan beralah pulang

24/11/2012 Czulkefly

No comments:

Post a Comment