Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, November 18, 2012

AKU TIDAK PERNAH BERJANJI

AKU TIDAK PERNAH BERJANJI

Aku tidak pernah menjanjikan pelangi
untuk kuberikan padamu
tapi aku berjanji untuk bersamamu
melihat keindahannya
sambil menghitung akan jalur-jalurnya.

Aku tidak pernah berjanji
memetik bulan di langit malam
untuk kujadikan lampu tidurmu
tapi aku berjanji untuk bersamamu
menikmati lembut cahayanya
selembut kasih kita berdua.

Aku tidak pernah berjanji
mengait butiran bintang
untuk kujadikan kalongan di lehermu
tapi aku berjanji untuk bersamamu
membilang akan setiap butirannya
yang jatuh satu persatu.

Dan aku tidak pernah berjanji
untuk mencintaimu selama-lamanya
tapi aku berjanji kepadamu
untuk menjadikan kaumilikku
dan mencintaimu
hingga ke syurga.

Qalam Bertinta
18112012
1307pm

No comments:

Post a Comment