Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, June 15, 2013

~~Cinta Tulusku~~

~~Cinta Tulusku~~

Selembut sutera bisikanmu
menyapa deriaku...
usikan katamu berbauran kasih
menyesakan nafasku...
seiring senyuman manis menghiasi bicaramu
bercangkaliwang mindaku
kerna saat itu
aku terkedu dengan ucapanmu...

sokoyong hadirmu bersama titipan kata di lewat senja itu
hingga kini masih bisa membuatkan aku terpaku
tatkala lintasan kenangan itu mengusik sanubariku
terpasaklah aku mengimbau sejarah lalu...

Andainya aku bisa mengulang sejarah itu
pastinya saat itu
akan kubalas kata-katamu
akan kuceritakan padamu
akan kuluahkan padamu
bahawasanya aku juga sepertimu
hatiku juga punyai getaran sepertimu...

namun...
momentum indah itu tak 'kan bisa menjengah lagi
kerna dirimu kini milik insan lain
kauberlalu saatku berdiam diri
kerna sangkamu aku menolakmu
kerna sangkamu hatiku beku
kerna sangkamu aku membencimu...

lalu..
aku menjadi sang perindu setia
aku menjadi si Laila rindukan Majnunnya
kujadikan angganan sebagai peneman
kujadikan kenangan sebagai kekuatan
kujadikan mimpi sebagai realiti
kerna cinta ini cinta tulusku
akan selamanya beradu di hatiku
selagi ada nafas yang berhembus dari rongga tubuhku...

...izinkan aku untuk terus menyintai dan menyayangimu
walaupun dikau tak 'kan pernah tahu...

~vivianurazura zakaria~
14/Jun/13

No comments:

Post a Comment