Followers

Carian Dalam Blog Ini

Thursday, January 24, 2013

MAAFKAN AKU

MAAFKAN AKU

Maafkan aku
coretanku lagi
menitip kata dalam sepi
kadang kala rindu menerjah hati
entah mengapa
bisikkan hati takmampu
pergi

maafkan aku
jiwaku kadangkala diulit emosi
tenggelam dalam sendiri
airmata tercurah tanpa
diri sedari

maafkan aku
lukisan jiwa yang terukir
takmampu terpadam
dalam pena menukilkan
kata-kata kasih sayang
walaupun hanya bahasa kiasan
berharap luahan menyenangkan
biarlah lirik mata memandang
berkata-katalah selagi indah kedengaran

maafkan aku
hatiku bernyanyi lagi
irama nada mungkin tersasar tanpa peduli
asyik diri diulit bayu pagi
dalam ilham tercari
melodi sumbang kedengaran lagi

maafkan aku
ungkapan hatiku
kadangkala keliru sendiri
mengungkap semua rasa
tak lagi tersembunyi

maafkan aku
haruskah ku berlari
atau berdiam diri diatas
semua yang telah terjadi

Eytajms
21/1/13
Taiping

No comments:

Post a Comment