Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, September 22, 2012

Musim membawa rindu kembali..


Jangan menangis
kerna aku bukan sang pujangga
yang mampu merangkai aksara
mengubati kelukaanmu dengan kata-kata
dan aku jua bukannya penglipur lara
yang mampu menghibur hatimu
kala kegalauan menjengah jiwamu tiba-tiba
aku adalah aku

Apalah yang dirimu cari
kerna rasa kesedihan
tiadalah jiwa berharap semua yang kau cari
oh.. suasana ini telah memanjakan jiwamu
pada liku-liku yang tak menentu
yang kuinginkan kauberada di sini
walau pujukan sedikit pun tak terkesankan
setidaknya dirimu akanlah sedikit mengerti

Oh.. serendah itukah lemahnya cahayamu
dalam indah paras cakerawalamu
hingga aku tak layak berganding menerangi
untuk menghiasi gelap malammu
untuk mengukir indahnya namamu
dan jiwa tetaplah merindu
aku mengharap keteduhan wajahmu
yang terukir indah di langit malammu

~amran azahari~
bisik-bisik gelora
19 Sep 2012

No comments:

Post a Comment