Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, September 8, 2012

YANG PERNAH TERTUNDA

Pernah
seorang aku mengangkat ego
melarik dendam
mengumpul amarah
dan dibiarkan
membiarkan dimamah masa

pernah
seorang aku meraut sengketa
mengocak tenang yang ada
pecah berserakkan jua
dan berderai
berdarah saat mengutipnya

pernah
seorang aku menyonsong kelam
meluahkan cerita semalam
di hamparan bernama malam
menyaksikan sunyi
takut tentang sepi
diam tak berbunyi.

Memang pernah
seorang aku tersayat pedih
merawat luka bisa serpihan kaca
dan menyeret bongkah kenangan
berat dendam dan kebencian
membebani, mengekori tanpa henti.

hari ini
seorang aku yang pernah tewas
menatap jauh imbasan semalam
menutup jendela kenangan
memastikan pintu yang terbukakan
masih menanti
memujuk kaki melangkah pergi
menjemput impian
yang pernah tertunda.

~ Sekadar Catatan TintaMataPena ~
::AlangEynna::
Sept 8, 2012; 4:29pm

No comments:

Post a Comment