Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, September 24, 2012

Mungkin Memang Bukan Rezekiku

Mungkin Memang Bukan Rezekiku

Samudera Allah maha luas keujudannya
dari satu benua ke satu benua
meliputi alam semesta, jagatraya dan buana
berlimpahan rezeki alam dan lautnya.

Mungkin bukan rezeki - kelongku tidak menjadi
dihempas badai - jaringku terputus tali
kehilangan rezeki - tidak aku sesali
berputih mata tidak aku impi ataupun hajati.

Mungkin juga sudah suratan Ilahi
rezekiku memang tiada di sini
akan kuusahakan kembali kelongku sekali lagi
di lain sempadan ... aku ulangi kembali.

Samudera luas - tiada batas sempadannya
rezeki! ... tiada siapa dapat menduga
mungkin bukan di sini - mungkin pula di sana
akan aku cuba, selagi aku berupaya.

ss/spl/pm ... 24/9/2012.

No comments:

Post a Comment