Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, September 9, 2012

HAMPIR SERUPA TAPI TIDAK SAMA

Siapakah kamu yang sebenarnya?
Adakah kamu adalah dia?
Apakah dia adalah kamu?
Jawapanku tetap sama
Kami hampir serupa tetapi tidak sama.

Mereka membandingkan aku dan dia
Bagiku tidak sama sebenarnya
Pelbagai soalan diterjahkan kepadaku
Jawapanku tetap sama
Kami hampir serupa tapi tidak sama

Andai aku Shah Rukh Khan
Semestinya aku boleh menukar baju dalam masa yang singkat sambil menari-nari di taman bunga

Andai aku Jackie Chan
Semestinya aku boleh melawan sepuluh orang dengan tenagaku sendiri sambil melakukan aksi-aksi lagak ngeri

Andai aku P.Ramlee
Semestinya aku boleh berlakon dan bernyanyi sambil mengarah filem sendiri

Namun hakikatnya aku adalah aku
Mempunyai kelemahan tersendiri
Mempunyai kelebihan tersendiri
Jawapanku tetap sama
Kami hampir serupa tapi tidak sama

Idea asal SEAKAN SAMA TAPI TAK SERUPA oleh SAZALEE SULAIMAN

No comments:

Post a Comment