Followers

Carian Dalam Blog Ini

Tuesday, September 25, 2012

BERMULANYA CINTA


Jendela kamar dibuka luas.
Sang mentari tersedia menyambut dengan riang, burung burung berkicauan dan langit cerah kebiruan, melakar indah lukisan alam ciptaan Tuhan.

Hari ini sebenarnya sama seperti hari hari lain. Matahari yang sama, nyanyian burung yang sama, udara segar yang sama, bunyi hon motosikal penjual sayur yang lalu dihadapan rumah juga adalah senario yang sama seperti selalu.

Tapi... mengapa terasa seolah ada sesuatu yang berbeza pagi ini.
Sinaran mentari kelihatan lebih cerah dari biasa. Kicauan burung juga kedengaran lebih merdu, hingga hati turut ingin berlagu riang. Malah udara pagi juga terasa lebih segar.

Senyuman yang selalunya agak lewat untuk menampakkan diri (perlu secawan teh panas sebagai penggesa), tiba tiba begitu murah dihadiahkan buat semua yang lalu dihadapan jendelanya. Dia tertanya tanya pada diri apa yang lainnya hari ini ye?

Angin menyapa lembut, seakan mengelus wajah dan menyelak helaian rambut yang mengganggu pemandangannya. Pipi serta merta terasa hangat dan wajah merona merah.

Satu nama.. satu nama itu tiba tiba terlintas di minda. Dia tersentak. Mengapa...kenapa... nama itu yang muncul? Tangan didakapkan ke dada, terasa ada getaran yang kuat. Terasa jantung juga bergerak pantas. mungkin lebih pantas dari keretapi Maglev di Jepun.

Apakah perasaan ini? Tuhan, ada apa dengan dia? Mungkin...mungkinkah ini yang dinamakan 'Cinta'?

No comments:

Post a Comment