Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, September 17, 2012

~♥ Berlalu sudah ♥~

Dengan sepotong rokok
aku mengelamun sendirian
menemani teriknya sang mentari
menghidu hangatnya udara di tepian sungai ini
tanpa menghiraukan mereka-mereka
berkata edannya aku

Tanah-tanah berbaja
menyuburkan kemboja
memekar kelopakmu
meriang dengan tarianmu
bayu …
berseruling lagu mesra
kasih antara alam semesta
cinta kau dan aku
mengharapkan senantiasa

Alun di mutiara kasih
bergelombang setiap detikan saat
bindu dalam kesyahduan jiwa
berselimut sang rembulan
panji dalam setiap akral
adakah haram sentuhan kasih di hujung bindu
bukankah dikau mengharapkan?

Mencolet pelangi di dada langit
contengan namamu di atas sana
menghiasi berwarna-warni
aku menjadikan sejarah cintaku
tidakkan dikau terlihatnya
bahawa aku tidak mengabaikan cinta kita
senantiasa…
walau dimakan masa
walau masa nan lama
tetap bersemi hingga kini

~ Nukilan Pena Ilhamku – kota singa
~ 17/September/ 2012
~ 12:07pm

No comments:

Post a Comment