Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, September 22, 2012

AKU INI MALAM, SEPI, DINGIN DAN KEKASIHMU

AKU INI MALAM, SEPI, DINGIN DAN KEKASIHMU

Andai aku ini malam
Tak akan kubiarkan kegelapan menyelubungimu
Akan kusinarkannya dengan nur kasihku
Biar malammu bertemankan keindahan hingga ke tabir pagi
Andai aku ini sepi
Tak akan kubiarkan diri ini mengetuk bilik hatimu
Akan kubawa ianya pergi menjauh
Agar hari-harimu bertemankan kegembiraan

Andai diri ini musim yang dingin
Tak akan kubiarkan kedinginanku menyelimuti tubuhmu
Akan kubentangkan hamparan hangat di ranjang peraduanmu
Moga lenamu bertemankan indahnya bunga-bunga tidur
Dan andai diri ini kekasihmu
Aku akan menjadi malam
Biar tidurmu bertemankan mimpi-mimpi kita
Dan aku juga akan menjadi sepi
Kerana kesepian pasti akan membuatkan kau
Menempatkan aku disetiap ruang ingatanmu
Dan yang pastinya kedinginan itu juga aku
Yang akan mendakap erat tubuhmu
Menghangatkannya dengan nafas cintaku

Qalam Bertinta
19092012
2213pm

No comments:

Post a Comment