Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, October 11, 2013

Aku Ada Prinsip

Aku Ada Prinsip

Aku yang lemah diusik resah
Memagut hati ditampar kesepian
Mencari alur damai
Berkocak kedinginan hati
Tangis bumi hati gementarnya sayu
Di mana akan kucari percikan rindu
Hadirmu bagai angin lalu
Sebentarnya ada
Lalu hilang bagai kabus pagi
Kubawa tikaman pilu
Merantau jauh dari ceruk perdesaan
Mengembara dalam kerlipan neon
Mengelilingi jantung kota
Meski suria menjeling ego
Membunuh embun di hujung daun
Aku tekad dengan kupasan prinsip
Biar kecewa menyerang aku bertubi-tubi
Biar hati disiat-siat sampai luka bernanah
Biar sepi menggantung aku di pelantar rindu
Aku tetap aku menggenggam erat prinsip
Demi memahat nama bersama karyawan lain
Aku tidak ingin bunga-bunga semangatku
Layu dimakan ulat kekecewaan yang bermusim
Aku ingin menyedok kejayaan yang berkembar
Agar aku bukan dalam tempurung egomu.

Akan kubuktikan meskipun berkurun lama
Aku menikmatinya....

Ilham Minda,
Precious Hope
30/09/2013

No comments:

Post a Comment