Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, October 27, 2013

JODOH.

JODOH.

Andainya aku mampu
miliki empat keping hati
menyayangi aku seadanya
akulah insan berjaya
di muka dunia.

Jika hanya termampu aku miliki
tiga keping hati yang berpenghuni
akan aku semai kasih murni
menjadi azimat suci, bertangkal
di hati - di jiwaku.

Kalau bukan tiga atau empat
cukuplah rasanya dua keping hati
yang mampu aku bahterai - layari
sebagai penguat diri, kejantanan
nafsu aku tempias: halal.

Namun jika rezekiku hanya satu
cukuplah itu sebagai syarat kehidupanku
menyahut seruan Adam dan Hawa
bahawa hidup ini haruslah berteman
bukan keseorangan tiada warisan.

Bersyukurlah aku seadanya
kehadrat Ilahi yang Maha Mengasihi
jodoh itu; ketentuan-Nya
... amin.

Sazalee Sulaiman ... 13/10/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment