Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, October 28, 2013

DALAM KENANGAN

DALAM KENANGAN

dalam kenangan,
setelah sekian lama aku tinggalkan
dua puluh tahun lamanya...
kini aku jejak kembali
tempat yang hampir kulupakan

hati bagai tidak percaya
melihat perubahan di sekeliling
keterujaan memaksa aku lupa
di mana aku berada...
tak kuhirau pandangan orang
yang memandang, aku girang

rasa tak sabar menguasai
bagai anak kecil yang mahu susu
begitulah aku ...
bila tiba saat yang ku tunggu
akulah orang yang pertama
menuju muka pintu...

akhirnya... kepuasan terpamer
bila yang kunanti hadir
walau panjang berjela...
itulah dia, keretapi namanya
sekian lama aku lupakan
kini semuanya jadi kenyataan

sepanjang perjalanan mata
tak boleh pejam, senyum tak
pernah lekang, itulah kenangan
kenangan yang tak akan kulupakan.

sue
14/10/13

No comments:

Post a Comment