Followers

Carian Dalam Blog Ini

Wednesday, August 14, 2013

MI BANDUNG MUAR PUNYA KISAH.

MI BANDUNG MUAR PUNYA KISAH.

Penat beraya semakin bertambah
dari pagi hinggalah petang menjengah
di pentas lebuhraya kakiku mengah
menjaga kelajuan takut polis menyergah.

Dari Gambir ke Klebang Besar aku menyinggah
beraya sakan sampai aku termuntah
mi bandung Muar menggamit aku berarah
bukan di Johor tapi di Melaka aku mentedarah.

Sedap punya pasal aku tak kesah
di pekan Muar semua kedai tutup itulah kisah
nasib baik beraya ke rumah kakak iparku Puan Aminah
dapatlah juga aku melepaskan hajat yang parah.

Aduhai! ... inilah kisah yang tak sudah-sudah
beraya sakan melepaskan dendam berdarah
sampai ke Nilai aku terkapar di lantai rumah
melayan letih, mukabuku pula aku meratah.

Mi bandung Muar di lebaran yang indah.

Sazalee Sulaiman ... 11/08/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment