Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, November 23, 2012

Siapa aku...

Siapa aku...

Tertanya pada aku
Siapa aku
Kedinginan dini ini
Terpaku mengeraskan tubuh ini
Mengimbau usulku mana datangnya aku
Dapatkah aku temui jawaban
Kesamaran jalanan yang pasti
Telah kukutip satu persatu
Lalu kucantum sisa-sisa duka
Untuk aku hambarkan
Menjadi manisnya cinta kepadaMu
Walau ketidakmampuan aku
Andai tidak datang pertolongan dariMu...

Masukkan aku dari pintu-pintu kebenaran yang mulia
Dan keluarkan aku dari pintu-pintu kebenaran lagi mulia
Kebenaran itu pasti akan melenyapkan kebatilan
Kebatilan itu pasti lenyap dan tidak akan dimuliakan...

Kurniakan aku kekuasaan di sisiMu
Yang dapat menolong aku...
Hindarilah aku keazaban api yang panas itu
Sesungguhnya api yang panas itu
Membuat kebinasaan yang kekal
Berilah aku sedikit rasa cintaMU
Untuk aku merasa nikmat manisnya iman...

Ya Rabbul alamin...aku berserah kepadaMu.

Naura Auni
23 nov 2012. 04:45am

No comments:

Post a Comment