Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, September 23, 2012

KEMBALI MENCARI

KEMBALI MENCARI

aku melalui lagi lorong itu
mengulangi kesekian kalinya
mencari sisa jejak perjalananmu
lalu setelah aku puas berjalan
dan berlari anak
aku mula bertanya
ke manakah dirimu?
ke manakah aku selama ini?
sehingga kita saling tertinggal

aku menjadi terasing di perjalanan
yang kita pernah lalui bersama
aku tersesat dalam pencarian tidak bernama
kepada siapa aku ingin bertanya
pada tembok batu restoran
pada dedaun kuning di tepi jalan
mereka tidak mampu mengingati namamu
tidak lagi mengenal wajahku

aku tiba-tiba menjadi takut
pada satu pertanyaan mungkin
untuk apa aku mencarimu
setelahkau aku lontarkan
jauh di bawah bayangan waktu kencang
aku takut untuk mengakui
satu kenyataan terserlah senyap
di pedalaman sebuah hati
sebutir bisul rindu mula membengkak

aku masih ingin menjejaki jalan itu
melewati lorong ini
untuk sebuah pencarian kembali
biar pertemuan sekadar sempat
berbicara tanpa suara dan kerlingan cuma...

chinta waza
23/09/2012 - 08.20pm

No comments:

Post a Comment