Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, October 12, 2013

Menganyam Janjimu Yang Tidak Pasti

Menganyam Janjimu Yang Tidak Pasti

Perjalanan jauh yang kuharungi
Menuju destinasi
Keras tapak kaki menapak
Lelah nafas yang kuhela
Lenguh urat berselirat
Lapar perut
Dahaga air
Panas...kuyup baju yang kupakai
Kerana janji aku kotakan
Aku datang

Tika bertemu di puncak waktu
Berpandangan
Bersapaan
Tersenyum dan ketawa bersama
Bercerita dan berkisah
Menjadi satu riwayat yang panjang

Di satu titik
Engkau tinggalkan
Aku terpinga-pinga
Menoleh pun tidak
Jalan kita sudah bersimpang
Hala kita sudah berbeza

Jauh engkau pergi
Tetapi aku masih di sini
Di tempat yang sama
Menganyam janjimu yang tidak pasti
Perlukah aku setia
Saat hatimu terbelah dua?

CMA
011013
2.32 pagi

No comments:

Post a Comment