Followers

Carian Dalam Blog Ini

Tuesday, November 13, 2012

RINDUKU SEMAKIN HILANG

RINDUKU SEMAKIN HILANG

Tertanya-tanya aku, mengapa sudah lama dia tak menghubungiku. Tidak rindukah dia padaku? Atau dia sudah boleh terima kehidupan tanpa aku? Aku masih lagi menunggu panggilannya, biarpun detikan rindu bagaikan hampir mati. Irama rindu tidak lagi bernyanyi merdu seperti suatu waktu dulu.

Jarak waktu yang sering memisahkan antara pertemuan dengan pertemuan semula selepas itu, membuatkan aku mula bersedia untuk membuang rindu. Jika aku terus mengulit rindu, hati akan menjadi sakit. Maka kubiarkan rindu itu perlahan-lahan berlalu dari hati.

Oh, rindu!! Janganlah kau mendekat. Aku mahu kau pergi jauh dari hatiku. Biarpun aku masih sayang, namun aku tahu aku perlu lepaskannya. Pun begitu aku tahu, mengapa dia menyepikan diri, dan aku juga tahu mengapa aku harus pergi?? Jika kau hadir seperti selalu, aku masih mampu tersenyum di sampingmu, biarpun kita akan berkeluh kesah selepas itu. Hadirlah biarpun seketika. Namun, jika kau tak hadirpun tak mengapa.

Andainya tiba-tiba, aku telah mula menitipkan rindu pada yang lain, jangan kau salahkan aku. Kau yang biarkan cerita kita tanpa penamat. Maka, biarlah aku yang tamatkan cerita kita.

TAMATlah sebuah kisah sentuhan rasa.

za_tintamaya...melakar kata dalam jiwa kelam...

12.11.2012 (10.00 malam-Isnin)
DP.KL.

No comments:

Post a Comment