Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, November 23, 2012

~ aku masih di sini ~

~ aku masih di sini ~

aku
masih di sini
di padang kasih
di lautan cinta
menanti pelukan rindumu
menanti ciuman sayangmu

hanya dikau
kabur pandangan
dalam sulaman madah berhelah
asik dalam kegembiraan
kemaruk dalam laman maya
mencari darjat yang tidak bermakna

jangan kauhumbankan
alasan dan tuduhan
dan aku jadi sasaran
lihatlah dalam hatimu
ubahlah sikapmu
ubahlah bicara mulutmu
agar seiring dengan luahan hatimu

lihatlah kebenaran dalam hidup
usah kauhanyut dalam angan anganmu
kerana seribu tahun akan datang
bermula dari satu saat ini
runtuhnya istana cinta
kerana kaburnya pandangan
mata hatimu
dalam mencari
segala yang tidak pasti

aku masih di sini.........

Sibuta Puisi
Kelang Bandar DiRaja
23.11.2012

No comments:

Post a Comment