Followers

Carian Dalam Blog Ini

Thursday, October 11, 2012

Ratio Decidendi

Ratio Decidendi

Hadirmu penuh dengan rasa cinta
Aku merasa begitu diwarnai
Dengan warna penuh ceria
Serasa indah segalanya

Hadirmu tidak aku duga
Hadir dalam rasa yang cukup sempurna
Hingga aku tidak terlihat pada yang selain darimu
Hanya menanti dengan penuh setia

Hingga saat ini aku merasa indahnya kehadiranmu
Walau pada nyatanya bayangmu juga sudah tiada
Perit, sakit, pahit, segala rasa kesakitan telah aku rasa
Sehingga aku benar-benar tidak berdaya
Kerana hadirmu tidak memerlukan
Ratio Decidendi dalam hatiku

Hadirmu hanya putih bersih dan suci
Memberikan aku locus standi dalam hatimu
Namun begitu juga pergimu
Aku seperti kehilangan prima facie
Untuk meletakkan wujudnya kamu

Maka pergimu
Bagai hukuman mandatori buatku
Aku yang kehilangan warna dan rasa
Masih menanti beyond reasonable doubt darimu

- Qalbu Musytaqun -

No comments:

Post a Comment