Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, October 6, 2012

Nesan yang berdiri.....

Tajuk: Nesan yang berdiri.....
cakar jiwa: PENALUKA KERSANI
Meja sepi...Temerloh Pahang.
6 0ktober 2012 ...4.00 a.m

Tika embun menangis menitik-nitik ke bumi
dalam kerongsang waktu
malam yang masih tersipu-sipu kelu
masih enggan membuka kelopak matanya
tubuh yang dihijab rapi
aku termenung terpaku dikaki tangga
ada masa menguak dada jendela
hingga terselak cerita lama
ada masa dicium bayu dengan gemalai
membangkitkan lagi ghairah sepi
puas menari dengan kenangan semalam
letih...Lelah benar-benar terasa
hati ini benar-benar terusik
jatuh dilantai
aku benar-benar terlanjur diperkosa sepi
tiada gunanya aku menangis
yang bakal aku lahirkan nanti adalah kekecewaan yang bertali pusat dari hati
tetapi apakan dayaku
jika engkau bahagia dengan sifat-sifat emas baru mu
aku adalah nesan yang berdiri menunggu hari
tetapi aku adalah nesan yang jua punya hati....

No comments:

Post a Comment