Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, August 17, 2012

Jalan ke USM

Seribu satu dugaan melanda
denggi berdarah terpaksaku menahan
diganggu kelambai entah mengapa
tubuhku susut melidi
wajahku pucat lesi
namun buku masih erat dipegang
tidak pulaku tinggalkan walau sejenak

Aku melihat bentuk dugaan dugaan
muncul satu demi satu
kiniku sedar ini dugaan
Yang Maha Esa lagi Berkuasa
hatiku menjadi semakin kental
umpama kersani yang teguh
umpama karang yang utuh berdiri
walau ditiup
dipukul ombak berkali-kali

Perkara yang melekakan aku
tidak kira kawan atau lawan
aku tinggalkan
aku jauhkan
beribu batu di belakangku
supaya tidak mengganggu
perjuanganku
yang telah aku siap bina
dalam mimpiku hari demi hari

Beginilah hidupku
melalui jalan penuh berliku
membuang duri dalam perjalananku
memijak kaca menuju destinasiku
akan aku teruskan perjalananku
yang telah aku mulakan
kini di USM
walau seteruk mana jua
hingga ke akhir hayatku...

No comments:

Post a Comment