Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, December 3, 2012

~ Lamunanku terhenti ~

~ Lamunanku terhenti ~

tiada pernahku berhenti
mengimpikan kerumusmu
lolarku mengejar
seribu bayangan
akhirnya aku tersungkur
hingga lena di lampit
kedinginan
tika mentari menyinar

teman
sulaman rindumu
hiasan kasihmu
bisikan cintamu
kadangkala buat aku
ambelas dan hanyut
dalam seribu rasa

azimat cintaku
sukar lagi menyulitkan buatmu
keinginanmu bukan keinginanku
ciah yang kaumahu
azimat cintaku tidak mampu
bukan lagi tembok penghalang

aku bukan epigoni
menyambung warisan
dan aku tidak mimpikannya
aku hanya menumpang
aku menulis bukan kerana nama

~ teman ketahuilah aku tidak pernah penat menyayangimu..~

Sibuta Puisi
Kelang Bandar DiRaja
03122012
12.45 malam

# Pencerahan
1. kerumus > memeluk / mencium
2. Lolar > gopoh gapah
3. Lampit > tikar rotan
4. Ambelas > masuk kedalam air / lumpur
5. Ciah > kelakukan bebas / buat sesuka hati
6. Epigoni > orang yang meneruskan / mengembangkan karya2 seniman lalu

No comments:

Post a Comment