Followers

Carian Dalam Blog Ini

Tuesday, October 23, 2012

Terkejut!

Terkejut!

Dari KL aku memandu
Perlahan meredah hutan batu
Hujan renyai mula menitik laju
Membasahi tar yang berbatu
Aku mula berhati-hati di situ
Menekan pedal yang sudah kematu

Kini aku hampir tiba
Menelusuri jalan yang basah
Memandu seorang diri saja
Mata memerhati sekali sekala
Ke arah kiri kanan jalan bertala
Tiba-tiba...

Bang! bang! bang!
Aku tercengang!
Kupandang kiri kanan
Rupanya ada aksi jalang
Sang polis mengejar petualang
Aku turut tergamam
Kereta kupandu lebih perlahan
Menelusuri jalan simpang

Terlihat olehku aksi ganas
Seorang penjenayah ditembak berdas-das
Tangan digari kemas
Badan dipijak sampai lemas
Kakiku mula keras
Terpaku menyaksikan detik cemas

Terkejut!
Aku semakin kalut
Kereta kupandu macam ribut
Menuju ke arah jalan bersalut
Terasa ketar kaki dan lutut
Oh! Hampir semput

Kini baru kutahu
Aksi tadi benar-benar berlaku
Bukan mimpinya aku

~SA~

No comments:

Post a Comment