Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, October 6, 2012

~ Aku Bukanlah Merak Kayangan ~

~ Aku Bukanlah Merak Kayangan ~

Rama-rama cinta terbanglah tinggi
setinggi anganku untuk meraih
dirimu, namun tanganku
tak tercapai jua
dikau semakin jauh

Tika dan saat ini aku
hanya terdiam, termanggu
kala kesunyian resahku
kian menggamit
merantai jiwa lara

Dan di kala subuh hening
berbicara sendirian
bila cintaku tak lagi
bermakna, yang kurasa
dalam segugus rindu

Sepi bertamu lagi
di lubuk gelora melambung
di setiap nafas dan langkahku
terhenti dalam lamunan
membelenggu rongga nadiku

Tersentak desahan semilir
bagaikan tersungkur di pintu
kasih, menyapa rendaman
hati yang semakin longlai
pilu menyentap asaku

Perdu pelamin cinta
kutitipkan, kuhiasi
punah sekelip mata
tika untaian terlucut
dari genggamanku

Apa lagi yang harus
kulakukan, dikau pergi
tanpa pintaku
di saat aku mencintaimu...

'Aku Bukanlah Merak Kayangan'...dalam istana menanti...

06hb Oktober 2012 Sabtu
1.27am
SNQ

No comments:

Post a Comment