Followers

Carian Dalam Blog Ini

Wednesday, August 22, 2012

Kawan makan kawan?

...aduhai masih banyak berleluasa di dalam dunia ini, terutama di dalam halaman muka buku...entah sampai bilalah ianya nak berakhir...tak sudah-sudah agaknya sampai ke akhir zaman.

Nak mengurat pun pandai-pandai sendirilah...tak perlulah pakai nama kawan untuk mendapat apa yang anda kehendaki...terkadang bukannya berpelangi ceria tapi mendatangkan awan yang gelap menyelubungi alam yang telah pun gelap gelita.

Aku tahulah yang aku tiada apa-apa perhubungan lagi dengan bekas kekasihku...tetapi...itu bukannya syarat untuk engkau menaburkan racun ROUNDUP di hati kami terutamanya si dia yang sudah pastinya akan menambahkan lagi luka di hatinya. Pandai-pandailah menggunakan kelebihan di dada untuk mengurat atau untuk mendapatkan si dia bukannya dengan cara ULAR yang BERBISA...kawan makan kawan.

Dan satu lagi...aku dah tiada apa-apa atau kena mengena dengan dia...janganlah engkau menggunakan nama aku dengan memburuk-burukkan aku kepada si dia...kan dah!...tak pasal-pasal engkau yang kena block dengan dia...PADAN MUKA.

Ambillah pengajaran ini ya...usahlah diulangi apa yang engkau telah lakukan kepada dirimu sendiri...dan yang penting aku bukannya macam si dia...aku tak akan block kawan-kawan aku...dan untuk pengetahuan engkau...engkau punya pasal aku pun kena UNFREIND dengan dia...aduhai...kawan, kawan...nasib baiklah aku kenang engkau tu kawan aku.

Dahlah ya...pandai-pandailah engkau cari jalan nak mengurat dia ya.

ss/spl/pm ... 22/8/2012.

No comments:

Post a Comment