Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, December 23, 2012

Terminal



terminal

menanti kasih
berdiri terpaku jauh menoleh
bertanya bilakah waktu
diri berkata masih awal di sini aku
sandar di tembok kukuh
pun di situ tidak lama
resah gelisah mengocak ganggu
asyikku terbiar sumbang
lelah memuncak...aku beralih sandar

di terminal ini
menunggu kasih
duduk terpacak melontar pandang
masih bertanya bilakah waktunya
hati berbisik belum lenguh di sini aku
di bangku membilang hampa
sudah kaki bersilang bersila persembah
asyikku tembus menyapa pertanyaan
bila..bila..dan bila

pandangan kelabu warna indah pada saujana
detik hadirnya kudengar sudah
semakin jelas...dan aku tempias
titis di wajahku kasihmu menerpa
dan aku berkuyupan lemas disimbah kasihmu
aku berkuyupan dingin bersama renjisan kasihmu..

@am / 221212.0 /

No comments:

Post a Comment