Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, December 7, 2012

PENING

PENING

Muka buku
Wadah untuk mengadu
Tempat berkongsi lagu
Ruang bercerita ini itu
Muatnaik foto sesuatu
Profil kacak dan ayu

Rasanya semua sudah tahu
Muka buku tempat untuk bertamu
Berkongsi segalanya di situ
Baik foto atau ilmu

Aku juga begitu
Menitip apa yang kurasa perlu
Mana yang bermanafaat bagimu

Aku buntu
Bila ada insan yang mengganggu
Mesej dihantar berbaur rindu
Kata-kata cinta nan syahdu
Oh! Seramnya aku

Lalu
Foto profil kuubah selalu
Demi mengelak insan itu
Aku 'buang' mereka dalam senarai kawanku
Agar tidak lagi mengganggu

Namun semua itu
Tidak membantuku
Masih ada yang begitu
Kata pujian cinta dan rindu
Masih menerjah kotak mesejku
Oh..naik bulu romaku

Apa lagi yang harus bagiku
Menghindar insan seperti itu
Oh! Peningnya aku

~SA~
10:41 061212

No comments:

Post a Comment