Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, December 14, 2012

DERITA KUTANGGUNG

DERITA KUTANGGUNG

Kata sayang,
lelaki semua sama
pengelaman ngeri berulang lagi
aku ditendang, dipijak dilontar segeramnya
aduh! Sakit kumerintih
lega aku didakap, dipeluk
hanya kausayang padaku, bisik hati kecilku
Oh! Tidak
kau juga kejam seperti mereka
lelaki memang suka berpura-pura
kaurejam, kau hentak aku bertalu-talu
kau lempar gerammu padaku

ke mana lagi kumampu mengadu
mataku terpandang jejaka segak tampan
sedang aku mencari simpati
aku dibelasah tidak henti
bergelut ngeri
disepak , diterajang, dihempas
mereka tumbang, aku lega seketika
rupanya jejaka tampan memerhati
akan deritaku
hati kecilku berkata, alangkah indahnya
jika dia kekasihku
aduh! Kasihnya juga semantara
dia juga merestui kekejaman mereka
di luar sana, bukan simpati, tidak kurang garang dan kejam
pekikan demi pekikan membingitkan
aku kian sesak, nafasku kemuncak
aku terus dihambat derita
mereka puas atas deritaku
dengan tepukan dan sorakan
gemuruh
gol!!!

YHI
Segamat Johor
14122012

No comments:

Post a Comment