Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, October 13, 2013

Dari bahasa orang gila.

Dari bahasa orang gila.

Ahh!
... aku telahpun berbicara
menzahirkan apa dirasa
di maya penuh gelita
aku suluh
dengan dian, dari kata-kata.

Kubiaskan pancarannya
menerawang cahaya terang
agar mampu menembusi langit ke tujuh
dengan hanya kata-bicara
seorang pujangga.

Uhh!
... kataku lagi
mendengus dari lubang hidung
tetapi!
... bukan nafas yang aku hembuskan

hanya keluhan yang bersarang
membersih sawang
kawa-kawa jiwa
yang sedang bermelankolia.

Oh!
... hampir aku terlupa
jeriji besi tanpa mangganya
walaupun terbuka
tak akan aku meloloskan diriku
dari kiasan jiwa
ditampar dugaan impian
menggila.

Bahasaku berpanjangan.

Sazalee Sulaiman ... 05/10/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment