Followers

Carian Dalam Blog Ini

Tuesday, December 25, 2012

Disember Duapuluh Lima

Disember Duapuluh Lima

Disember Duapuluh Lima
aku masih di laman tinta hati menitip kata
mencoret apa yang ada di minda
kulakarkan ke dada maya
dalam anyaman bahasa.

Disember Duapuluh Lima
aku tersedar 2012 ke penghujung usia
kelendar 2013 akan tiba
apa yang telah dikerja
moga mendapat redha.

Disember Duapuluh Lima
aku bersyukur kepada-Nya
masih dikurnia nikmat dunia
sihat sejahtera
berkongsi ilham rasa.

Disember Duapuluh Lima
aku lihat pelbagai peristiwa
banjir sini sana
bencana alam melanda
Ya Allah jauhkan kami dari bala.

Disember Duapuluh Lima
aku saksikan kekejaman manusia
membunuh tanpa apa-apa rasa
perang melata
Ya Allah amankan dunia.

Disember Duapuluh Lima
aku ingin lihat sahabat bahagia
senyuman menghiasi muka
melupakan duka
Ya Allah gembirakan hati mereka.

Disember Duapuluh Lima
aku mahu menghabiskan masa
bergembira bersama keluarga
januari akan tiba kerja akan berganda
Ya Allah berikan kekuatan seiring usia.

Disember Duapuluh Lima
aku rasa makin tua
banyak benda sering terlupa
ingatan menuju senja
Ya Allah waraskan minda.

Disember Duapuluh Lima
aku akan terus mencuba
memperbaiki diri mencari redha
kerana janji-Nya di sana
ada nikmat syurga.

Disember Duapuluh Lima
aku bertekad sepenuh jiwa
berusaha dan terus berusaha
berbakti kepada bangsa, negara dan agama
dengan izin yang Maha Berkuasa.

CNM, Disember Duapuluh Lima, 9.40am, THMK

No comments:

Post a Comment