Followers

Carian Dalam Blog Ini

Monday, December 10, 2012

Semakin meniti hari yang meninggi.



Aduhai!
Kepalaku mula berpusing kembali
setelah dihujani pelbagai persoalan teka-teki
dari teman-teman dan sahabat-sahabat sehati
persoalan yang pergi telah berjaya aku lewati,
aku jawapi
namun yang menanti masih lagi mengekori
jawapan yang aku sendiri belum pasti
apa yang ingin aku berikan nanti
bagai pesawat perang bersedia untuk menakluki
dentuman dari enjinnya menyakitkan telingaku ini
pelbagai bunyi dapat aku kecapi
namun mampukah aku hadami
satu persatu bunyi yang dihasili
ada yang mengaum
ada yang memekik
ada pula yang menjerit
yang 'mengeow' macam kucing turut sekali berbunyi
belum lagi yang 'mengembek'
yang semakin menghambat ketenangan diri,
hati.

Aduhai!
Sekali lagi aku mengeluh sendiri.

ss/spl/pm ... 10/12/2012.

No comments:

Post a Comment