Followers

Carian Dalam Blog Ini

Tuesday, July 16, 2013

100pp: di mana silapnya

100pp: di mana silapnya

...aku ini pengajar, sedaya upaya memberi yang terbaik, membantu yang termampu, menyediakan kamu berperang di dewan peperiksaan, sehingga ke situ saja yang mampu aku bantu, selebihnya kamu yang perlu bertarung dengan kerencaman soalan, dengan ilmu yang kamu serap pada setiap pertemuan, hasilnya kamu rasai sendiri, yang cemerlang, yang meningkat, yang merosot semua ada, di mana silapnya aku atas kemerosotan kamu? di mana lebihnya aku atas kecemerlangan kamu? yang cemerlang, yang merosot aku juga yang mengajar, salahkah aku? tanya diri kamu? adakah benar-benar bersungguh atau hanya takut dileteri ibubapa bila di rumah, bukan hadir untuk sebuah kejayaan tapi hanya tempat pelarian...

CNM, 15/7/13, THMK.

No comments:

Post a Comment