Followers

Carian Dalam Blog Ini

Friday, November 1, 2013

Aku hanya seorang hamba.

Aku hanya seorang hamba.

Ya Allah, sesungguhnya;
aku tak layak menjadi pengantin-Mu
kerana aku tahu, aku hanyalah seorang hamba
yang Kau-cipta dari Nurkasih
bukan untuk sepelamin dengan-Mu.

Ya Allah, aku tahu, Engkau tidak beristeri apalagi memperisteri
tidak bersuami atau mempersuamikan, tidak pula beranak dan diperanakkan
jadinya; aku pohon pada-Mu.
... jauhkanlah hatiku dari hasad dan jumud
sehingga menyekutukan-Mu, dengan kejadian seorang hamba; sepertiku.

Ya Allah, ya Tuhanku, sesungguhnya aku tahu
aku memang tidak layak memiliki, menghuni syurga-Mu
hanya neraka tempatku, seandainya aku menyekutukan-Mu; namun aku
tetap merayu, agar Kau-berikan kesempatan untukku; kepadaku
menghidu wanginya syurga, ciptaan-Mu.

Ya Allah ... ampunilah aku
seorang hamba ... ,
hamba-Mu.

Sazalee Sulaiman ... 25/10/2013
Nilai, Negeri Sembilan.

No comments:

Post a Comment