Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, May 12, 2013

Tangisan senja

Tajuk: Tangisan senja

Sayang...
tika ini senja berlabuh girang
ditemani dinginnya bayu mencium pipi
ombak beralun-alun manja
terbuai aku di sini...

Sayang..
tika ini entah kenapa hatiku
dijentik-jentik
pabila melihat matahari di bibir senja
pilu dan sendu
aku kelu...

Sayang..
tika ini senja hendak pulang
ingatkah kita bersama-sama dulu di sini?
melambai-lambai girang
seperti tidak mahu pulang...?

Sayang...
ingatkah lagi pertemuan pertama kita?
di senja ini buat pertama
pertama kali
aku termimpi-mimpi wajahmu
tiap siang dan malamku ada kamu
senja ini
senja ini
menemukan aku dan dirimu.....

Sayang...
aku hampir terlupa
senja terlebih dahulu menjemputmu pulang
saban hari aku di sini
setiap petang
melihat wajahmu dalam samar-samar gelombang

Sayang....
alfatihah buatmu
tanda aku amat mencintaimu
senja tetap berlabuh
jangan bimbang sayang
aku tetap aku yang kau kenali dulu.....

cakar jiwa: Penaluka kersani......Temerloh Pahang...
2 hb mei 2013 4 am.

No comments:

Post a Comment