Followers

Carian Dalam Blog Ini

Sunday, May 12, 2013

TANGISAN ITU LUKA KAMU SENDU AKU

TANGISAN ITU LUKA KAMU SENDU AKU

Lelah dan letih kau tinggalkan aku
percikan airmata yang kau tumpahkan
untuk apa
nada sumbang kau bersuara
nafasku telah mati untuk kamu
menyibak tabir ratap tak bermakna
aku hanya meringankan luka
sebuah tangisan berkongsi derita

aku tersalah menafsirkan irama
bangun aku meringankan sendu lalu
kala langitku berwarna biru
tenang sudah sebuah kehilangan
saat duniaku tersenyum

tangisan itu datang
menumpang sendu
mengalir air kaca kepedihan
luka lalu terkoyak sesalan
untuk apa lagi
tangisan itu
merayu

langit pun berisak warna
hangat ditepian dermaga
dan aku takmampu berteriak
bersama kaca serpihan itu
hanya menyimpuh aku diam

penalukisan hati
ummi marsheyta
4/5/13
Taiping

No comments:

Post a Comment