Followers

Carian Dalam Blog Ini

Saturday, August 11, 2012

JANJIMU SEBENING EMBUN PAGI



Sepi yang mencipta bening

Ketika aku tersedar
Semua itu adalah sandiwaramu
Mencipta indah di sebalik janji
Yang kauberi pada setiap katamu
Melenakan aku dalam khayalan indah

Kaubariskan setiap aksaramu

Dengan alunan rindu dan sayang
Kauberikan aku semua keindahan
Yang takpernah kuimpikan selama ini
Namun semuanya kaubalut dengan kepalsuan
Hingga membunuh setiap rasa parcayaku

Kini aku semakin mengerti

Janjimu hanyalah sebening embun pagi
Memancar sinar yang sementara
Berkilau tika mentari masih beradu
Dan hilang bila siang mula menjengah
Yang akan kautinggalkan
Untuk menanti malam yang kaurindukan

Kini sering aku rasakan

Langkahan cintaku kian melemah
Ketika aku cuba bangunkan
Akan setiap keyakinan dan harapan
Kaucipta akan janji-janji palsumu
Tanpa ada sedikit pun rasa sesal
Tanpa sedikit pun ada rasa noda

Dan kepercayaanku

Bertebaran dengan janji yang kaumungkiri…!

Qalam Bertinta

10082012
1415pm

No comments:

Post a Comment